Gull og gruve

Pipegakk
11.01.2021 kl 12:50 6065

Vevring og Førdefjorden miljøgruppes styreleder er Ole-Erik Thingnes.

Ole-Erik var også leder for Naustdal SV i 19 år, samt er leder for Vevring Grendalag.
Alle tre organisasjonene har gjort det til sin livs oppgave å stikke kjepper og annet rusk i hjulene til NOM

edit: her har jeg tidligere påstått at Ole-Erik Thingnes var søskenbarn med en av Vevringgrunneierne Stian Thingnes, dette er ikke riktig og en misforståelse jeg har pådratt meg. De er dog i slekt, men altså fjernere enn søskenbarn.

Ole-Erik *er* dog søskenbarn med Anne-Line Thingnes, som har vært veldig aktiv i media og på facebook med å servere svært tvilsomme tolkninger av konsekvensene av sjødeponi. Hun sitter nå i styret i Naturvernforbundet, er medieansvarlig i Vevring og Førdefjorden Miljøgruppe og var også den som serverte massive mengder feilinformasjon til The Guardian og annen internasjonal presse som følgelig laget reportasjer om "miljøsvineriet" i Førdefjorden.
https://www.theguardian.com/environment/2014/nov/19/conservationists-slam-plans-to-dump-mining-waste-into-norwegian-fjord
Redigert 21.01.2021 kl 08:27

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.