Sport og spill

Hammers
12.01.2021 kl 00:13 4649

FA Cupens 3. runde - borte mot Stockport. Et lag vi tidligere har møtt på deres bane hele 7 ganger, men aldri slått.
I dag måtte det vel gå. Spesielt med tanke på at "No Nonsense Moyes" stilte med nært fullt lag mot et lag i National Lge (nivå 5).
Personlig tenkte jeg; Blir det 4 eller 8 null.......men det var FØR kampen startet.

Så kom TV-bildet på, og regnet pisset ned på et kutråkk av en bane. Jeg fikk bange anelser for SLIKT hadde jeg sett tidligere.
Joda, vi hadde full kontroll - men å score mot 10 mann i forsvar viste seg å være utrolig vanskelig.
ET par ok sjanser (Benrahma skjøt bl.a i stolpen og ut), men ellers var det ingen direkte farligheter.

Moyes stilte som en "Man in Black" på sin sitteplass. Han så sine menn dominere fullstendig.
Etter 16 fikk han også se et helsikes fyrverkeri like utenfor banen. Et slags "Welcome to the National Lge"!
Det varte i et par minutter og det var faktisk så ille at Mike Dean valgte å stanse kampen til avslutningsraketten hadde dødd ut!
https://www.bbc.com/sport/av/football/55626024

Ila første omgang så man etter hvert et ansiktsutrykk som skiftet fra lett smilende til gretten gubbe! Nei, dette var ikke sjefen fornøyd med.
Også jeg skiftet vel ansiktsutrykk......for hvordan skulle vi komme oss forbi disse H....... amatørene? 0-0 til pause.

2. startet som første avsluttet. Ensidig press fra oss.
Regnet fortsatte å strømme ned og det ble etter hvert så ille at ballen viste tendenser til å stanse på banen.
Da Benrahma skled gjennom feltet i jakten på en ball var det som å se en scene fra et Badeland der vannspruten sto.

Moyes kastet innpå ytterligere 3 førstelagsspillere - og NÅ var det fullt lag mot amatørene!
Det hele dreide seg KUN om å få det ene målet, komme seg på bussen og forsvinne fra Manchesters forsteder! Et utrivelig sted å være!

Etter 83 fikk vi corner.
Det endte med innlegg fra Bowen - og den trolig MEST usannsynlige av dem alle (unntatt keeper) steg opp og headet kontant i hjørnet.
Craig Dawson........midtstopperen som vi hentet på lån fra Watford i Championship. Et flott mål var det - og vi hadde omsider gjort jobben.
Nok en gang spilte han en glimrende kamp for oss.......og ikke skjønner JEG at Dawson kan være reserve i Watford!
https://www.youtube.com/watch?v=uF13_gxzg6Y

I runde 4 (om ca 14 dager) blir det hjemmekamp mot Doncaster i Lge One.
DET høres greit ut, men i 5. runde blir det borte mot enten Manchester U eller Liverpool! En versting!

Vanskeligere, men begge er vel involvert i Europa - så hvem vet hvilke lag det stilles med i FA Cupen!
Jeg regner uansett med at "No Nonsense" mønstrer fullt mannskap........og DA blir det nok kamp!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 04:53

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.