Shipping

Drowsy
14.01.2021 kl 00:23 5755

Futures falt som Longsit nevnte mellom 10-15 prosent fra børsslutt tirsdag til børsåpning onsdag. Det var derfor den falt - likevel holdt kursen seg bedre enn man kunne frykte.

Etter dagens børsslutt har futures fortsatt nedover og er 4 prosent ned. Største fallet er for februar som faller over 10 prosent til 82K. Det er nå det blir interessant spør du meg. Hvor mye av kursen styres av selve utviklingen på futures og hvor mye styres av hva futuresratene kan gi av forventninger til EPS? (det siste fallet i futures tilsier 1 kr dårligere resultat for 2021) Hva slags P/E er fair for et selskap som er så direkte knyttet til utviklingen av rater og dermed kan fly til himmels og falle i helvete på bare noen timer? Personlig syns jeg aksjekursen er lav, P/E er lav, men er den det i forhold til hva markedet tenker?

Jeg legger meg ikveld og tipper at kursen fortsetter nedover i morgen, men ikke mye.
Redigert 21.01.2021 kl 08:33

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.