Aksjeanalyse

Aksjeamatøren
14.01.2021 kl 09:45 3915

Desto mere jeg kikker på det hele desto mindre tror jeg på et stort fall på tvers av selskapene. Det finnes flere solide selskap uten gjeld, med nok jobb og positiv cashflow, hvorfor skulle dem cracke?

De boblene som var er gått ned en etter en uten å påvirke børsen særlig. KOA ned 20% siste dager, AEGA ned, samme gjelder AOW og ACC som begge har falt betydelig, i dag -8% på begge på grønn børs. Og innen olje har de fleste ikke hentet inn mere enn 20% av tidligere kurs, mange enda lavere så her er nedsiden enda begrenset. Synes faktisk flertallet av selskapene ikke er overpriset, og skal si jeg stusset over grønn børs igjen i dag etter dobbel topp mot 1000, spådde videre ned, men skjedde ikke slik.

Q4 som kommer i februar vil for mange gi en boost, særlig de som tjener penger og resten skylder bare på corona, man har sett i hele 2020 at aksjonærene ikke har brydd seg om regnskapet, der må man være obs, tallenes tale vinner nok til slutt, men det hørtes rart ut om det skulle gitt en korreksjon i alle selskaper, selv de som har cash, backlog og gjeldfri.
Redigert 21.01.2021 kl 08:32

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.