IKT og Tech

tunktee
14.01.2021 kl 10:28 2917

Så Jacob var ikke helt ferdig med omstuktureringen riktig ennå!

Dette liker jeg, kanskje går drømmen om å etablere partnerskap i Latin-Amerika endelig i oppfyllelse!

I spansktalende land er engelskkunnskapen generelt dårlige, med noen få unntak.
(Forståelig nok, når de kan snakke med så stor andel av verdens befolkning, på fire kontinenter.)
Jeg tror derfor at dette kan være et strategisk grep for å lettere kunne henvende seg til den delen av verden.

For nye på forumet, har jeg i et par år snakket om land i Sør- og Mellomamerika, som jeg tror vil egne seg veldig godt for deler av porteføljen til Strongpoint.

Strategioppdateringen selskapet presenterte 12. februar i fjor, viste 6 land som ligger som 2. prioritert for Cashguard, etter Spania, Italia og Hellas på 1. pri.
Disse er Sør-Afrika, Nigeria, Indonesia, Mexico, Colombia og Peru.

Vi har allerede en god samarbeidspartner i Sør-Afrika. Nigeria er en naturlig utvidelse med hensyn til at det et av verdens mest folkerike land (7. største), og de har Engelsk som offisielt språk.
Hvorfor Indonesia er med i pri 2 har jeg ingen formening om. Det er langt vekke, og vi har prøvd oss i Østen før.

De tre siste landene snakker som kjent spansk, og jeg tror det utgjør en vesentlig grunn for dagens børsmelding.

Til ettertanke ligger Tyskland på 3. pri og andre land på 4., 5. og 6. pri.
Se denne linken, side 41, for mer info.

Prøver på nytt. gå hit, og trykk på nederste lenke:
https://www.strongpoint.com/about-strongpoint/investor/reports-financial-data/

(Liten Edit; det er Tyskland, ikke Frankrike som ligger alene på 3. pri.
Frankrike ser ut til å ligge på 5. pri sammen med flere land, etter Portugal i pri 4.
Esensen av budskapet mitt er at de tre Latinske landene ligger svært høyt på prioriteringslisten til Selskapet.)
Redigert 21.01.2021 kl 08:47

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.