Aksjeanalyse

Aksjeamatøren
14.01.2021 kl 11:45 3863

Takk for utfyllende svar Frodon og er ganske enig i mye av det du sier. Nå er ikke dette noe jeg lever av, men har allikevel noen 100k investert litt forskjellige steder.

Jeg tror fremdeles noen aksjer er mere utsatt enn andre. Folkeaksjene med mange småsparere vil kjenne på panikksalg, men litt skjulte perler som tjener penger har 0 gjeld og ikke er avhengig av krisepakker, som har økt backlogg, langsiktige oppdrag og økt vekst. De som sitter lasta der lemper nok ikke ut på samme måte, sitter vel heller klar til å fylle på om den skulle falle.
Og som du sier er mange selskap overkjøpt og hovedindeksen kommer til å synke. Må også huske på vi har 30flere selskap på OB nå enn før corona og flere av dem er priset til mange milliarder, noe som også bidrar til at OB er nærmere 1000 nå og flere selskap er langt unna prising før corona. Føler jeg har funnet noen solide selskap som forsvarer MCAP med inntekter og verdier. Tror også på en korreksjon ned mot 800, men ikke at det vil gjelde ramme alle selskap like hardt.

Verden stopper ikke opp, selv om folk spiser mindre fisk spiser dem ikke mindre mat, kjøper mindre ting osv, så finner man selskaper som sitter i smørrøyet kan man gjøre det bra.
Redigert 21.01.2021 kl 08:32

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.