Aksjeanalyse

Aksjeamatøren
14.01.2021 kl 14:10 3643

Jeg har som sagt ikke millioner investert, kanskje en dag, men foreløpig kun noen 100k. Derav investert i selskaper med kall det risiko eller potensiale. Det er lett å tro alle selskapene med lav MCAP er risiko. De svinger mere ofc, men det kan jeg leve med. Jeg har ingen skjult agenda og kan gjerne expose meg her. Om det er mulig å sende PM på HO svarer jeg gjerne der så sporer ikke tråden helt av. Kort fortalt: Har to kontoer, en langsiktig og en kortsiktig. Den langsiktige har jeg flere steder lav inngang, mens kortsiktig er mere typ svingtrading. Flere av selskapene kan tyde på høyrisiko, men du har kanskje ikke satt deg inn i dem. Felles for mange av selskapene er at dem hadde gjeld, var konkursprisa, men har fått en ny ledelse og begynt å tjene penger og blitt kvitt gjelden. Å få dette til under corona er imponerende. (Mseis, napatech)

Noen er ren risiko som havyard, men grunnet potensiale, og lav prising sitter jeg siden jeg tror ikke korreksjonen kommer enda og vil få meg en fin opptur før det skjer, nr 2 Coronacracket i mars gikk på ca 3 uker fra topp til bunn. dotcom bobla var før min tid på børs, men det skjedde ikke over natta heller regner jeg med. Så man har tid til å komme seg ut om man føler seg utrygg. Kan si det er ikke alle aksjene jeg kommer til å sitte med, men har lang horisont i noen av dem. Hadde jeg hatt større summer hadde jeg nok gått for større selskap med mindre svingninger, men alle starter smått, selskap som kitron, napatech osv korrigerer litt, men dem henter seg raskt inn siden kursen kan forsvares. Det er ikke bobler som vil stupe mangfoldige % ned.

Send meg gjerne en PM om det er mulig så kan vi diskutere litt selskap om du vil.
Redigert 21.01.2021 kl 08:32

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.