Grønne aksjer

monitor1
14.01.2021 kl 14:29 15578

Imens så mener SEB at verdiene av Purus ikke er gjenspeilet i HEX, og setter derav et kursmål på 80 kroner:». ..... Purus har blitt en dominant komponent av verdivurderingen, men i vårt syn diskonterer ikke verdivurderingen i Hexagon Composites de attraktive langsiktige prospektene av aktivitetene som fortsatt er igjen i selskapet". Det er nokså i tråd med mine egne kortsiktige vurderinger.
Carnegie forventer at omsetningen frem til 2025 i Purus vil vokse til 4 milliarder, og en akselererende vekst til 13 milliarder i 2030.
På bakgrunn av det setter de et kursmål på 115 på Purus. Sluttkurs på Purus var 72,21 igår.
Med en rabatt på 20% så verdsetter SEB HEX til 37, som er innenfor mitt eget interval på 30-40 kroner ( se tidligere innlegg, på en av de 8 andre HEX tråder, som er startet av samme person siden desember).
Om samme matematikken skulle anvendes på Carnegie sitt kursmål på 115 på Purus, så ville indirekte kursmålet på HEX bli 69+ 37= 106 kroner
Muligens at Georgiaeffekten etterhvert også gir begge aksjene et ytterligere løft.

Uansett er det ingen grunn å selge ut hverken Purus eller HEX for øyeblikket.

TA tar jeg litt senere.
Redigert 21.01.2021 kl 07:45

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.