Shipping

Argus
14.01.2021 kl 14:59 7246

Jeg er enig med deg, Nani Alvez! Ikke bare fordi jeg selv er aksjonær, men fordi trenden med grønne aksjer ser ut til å snu nå. Det er fall i både grønne aksjer og grønne fond i dag. Og vi snakker først og fremst om de grønne aksjene som ikke er i nærheten av å være grønne ennå, men som har luftige og skyhøye forventninger til at nettopp deres aksjer skal bli gullkantede. Noe de kan får rett i, men som man må vente 3-5 år på.....

MPCC derimot er i startfasen av å bli svært lønnsom. Og da snakker vi ikke teori, men hardbarka fakta, dels basert på kontrakter som er fornyet og som er i ferd med å fornyes, dels på skyhøye rater som må føre til betydelig høyere rater i de kontraktene som skal fornyes. Jo lenger utover vinteren det går, jo høyere må kontraktsfornyelsen føre til høyere rater.

Den fasen vi er i nå, den såkalte pustepausen, konsolideringsfasen eller hva vi liker å kalle den, skal være der innimellom. Det gir mer varig og stabil utvikling. Det er helt naturlig at en stor investor vil sikre deler av - eller hele - investeringen etter en oppgang på 300-400 %. De fleste har et behov for å vise enten partnere, seg selv eller andre konkrete bevis på at man har oppnådd en solid avkastning. Og i MPCC man finner tydeligvis nye kjøpere uten at kursen faller nevneverdig. Disse nye investorene starter på scratch og vil ikke nøye seg med 10% oppgang, men kanskje 50-100%. Dermed blir det mindre motstand når kursen atter stiger.

Da skal vi raskt forbi kr. 6,60, som var cirka forrige topp, og videre over kr. 7. Mitt tips i desember var kr. 7,85 pr. 16.04.2021. Det vil i så fall gi en avlkastning på 32,4 % fra i dag av (på tre måneder). Ikke verst det!
Redigert 21.01.2021 kl 08:26

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.