Olje og energi

panamajack
15.01.2021 kl 01:08 2903

For lang tid siden har jeg skrevet i dette forum, at vi alle sammen flyver på samme spaceship called earth. Men du har nok meget ret i AT Quebec Government ikke kan se ud over deres egen næsetip og kun tænker på sig selv. Jeg kan ikke lige huske hvor mange millioner tons kul Australien levere til Kina, men selvfølgelig forurener det jo kun lokalt. Noget helt andet er ,hvis man bruger røgrensning fra Halddor Topsøe ( kineserne har kopieret HTs røgrensningskassetter, de billigere ogv lige så gode, men ydes ingen service) i kulfyrede kraftværker, er det noget af der reneste at fyre med. Der er en opgave med co2 og det er spørgsmålet om pris dette, men af politisk vilje vil man ikke betale for, at opsamle det og aflede det i jorden.
Da Quebec åbenbart besidder arealer, der indeholder noget af det reneste fossile brændstof, må governmentet vise samfundssind overfor resten at verden og være med i den globale klimakamp. Vi skal heller ikke glemme Afrika, som bliver et kæmpevækst område, de skal også bruge energi til produktion.
I Quebec er den hydrogen produktion, jeg har tidligere skrevet det, ren nepotisme(mafiametoder), da det Quebecs Government der ejer 100 % af Hydro Quebec.
Den dag Hydro Quebec bliver privatejet , så kan det være jeg får tillid til Quebecs Government, men så tror jeg også at deres beslutninger bliver helt anderledes.
Hvorfor har jeg så investeret i QEC? jeg har været med i mange år, været inde og ude af aktien. Jeg har troen på, at det ville lykkes og vil lykkes. QEC(Binnion) har investeret i arealer i Quebec med det formål at udvinde fossilt brændstof. Dette skal man søge om og om hvordan man vil udvinde denne energiform, så allerede ved salg af rettigheder på disse arealer skulle QG afvist rettighederne til disse arealer med det samme. QG har sovet og sover i timen, men hvis de har mottoet : "Jeg, alene bedst vide" , så ved man hvem man har med at gøre.
Lige til slut, hvorfor importere Quebec olie og gas?
PS. inden jeg siger godnat, kan jeg ikke lade være med at tænke på de mennesker der lever om 2 - 300 år, og spørger selv, hvilket co2 spøgelse, der blev jagtet. Da det vil vise sig, at det solstorme, polvendinger i solen og jordens polvendinger, der er skyld i klimaforandringer og hvordan vil man bekæmpe det? Men det bliver vi to nok aldrig enige om.

Redigert 21.01.2021 kl 08:38

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.