Shipping

Drowsy
15.01.2021 kl 01:55 3237

Jeg tåler både fall og jeg regner med de aller fleste har forstått at slike rater ikke vil vare evig.

Det som jeg syns er interessant er å prøve å forstå hva markedet syns er fair prising. Om 48 kr var fair når selskapet hadde et estimert resultat på ca 24 kr aksjen - hva er da en fair prising når selskapet har et estimert resultat på 17 kr aksjen? Skal aksjen da ned på 34 kr f.eks

Fornuften tilsier at aksjen var ekstremt billig for fire dager siden og at den fortsatt er det i dag, men nedgang i kurs som samsvarer med nedgang i futures tilsier noe annet. Men på et eller annet tidspunkt kan ikke disse tingene følge hverandre. For tross nedgang er det som du sier ekstremt høye rater hvor selskapet håver inn penger.

Jeg regner med du mener det tidspunktet er nå ettersom du gikk inn igjen på 42 kr. Blir spennende å se i morgen. Om den går nordover eller vender nesa mot 40 kr blank. Er ikke så opptatt av egen posisjon, jeg prøver å forstå aksjen og vet at du har mye å fare med, selv om du ofte maskerer kunnskapen din med overdrevne argument i den ene eller andre retningen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:33

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.