Aksjeanalyse

Aksjeamatøren
15.01.2021 kl 09:59 2929

Har du lest Q3 til mseis? Eller sjekket napatech? Greit om du var inne for flere år siden, men som nevnt har dem ny ledelse. Hvor mange gode kvartaler må et selskap ha før du tørr å tro på ledelsen? Mulig jeg gikk inn litt tidlig og skulle ventet 4 kvartaler, men da hadde jeg gått glipp av mange 100% på disse lave kursene. Har sett de siste 3 kvartalene og må si den nye ledelsen har imponert meg i begge selskap. Og dagens kurs er lav, napatech har hentet inn mye allerede, men hos mseis var jeg heldig og kom inn på 1,29. Mseis har kanskje også litt mere risiko, men Q4 blir bra og så får jeg fortsette og se, Til nå går det rette veien. Napatech er mye stødigere og har levert og guidet helt etter boka uten falske håp dårlig infoflyt osv. Kitron startet også på 2-3kr for noen år siden.
Natto har også god inntjening, men klarer ikke ledelsen der så gikk ut på 18kr etter jeg kjøpte på 7kr i vår.

Grunnen til at jeg ikke er i storebrand eller SR bank er fordi begge har en børsverdi på 25-30milliarder og en dobling innen et år er urealistisk i slike selskap. Selskap som er under radaren, men leverer er potensielle doblingskandidater. Om slike selskap har verdier, og arbeid, lav eller null gjeld og ikke er avhengig av støtte under korona er nok for meg. Etter korona vil slike selskap ha enda større marked, mens konkurrentene har levd på støtter og lån og sliter med å komme seg på egne bein igjen.
Redigert 21.01.2021 kl 08:32

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.