Shipping

JahMason
15.01.2021 kl 20:16 14840

d12m skrev Innlegget er slettet
Er ikke gått mange virkedager siden budsjettet og tildelingen for skip 4 ble vedtatt. Ting tar tid, men syns ikke det drøyer helt enda.
Min mening er at hvis du først har valgt et skipsverft så skal det ikke være behov for å se utviklingen. Opsjonene blir utøvd i takt med tildeling av midler og iht «pipeline» for å imøtekomme delivery.
Er nok logikk i at de vel offentliggjøre skip 3 & 4 samtidig da det gir synergier ved å bygge overlappende. Må nok påregne litt tålmodighet og en dose politikk.

Poenget mitt var egentlig at jeg ser ingen usikkerhet rundt hvem som skal få bygge skip 3,4 & 5. Jeg mener (uten å ha sett avtalen) at en eksklusiv avtale for opsjonene ikke kan tilfalle noen andre enn PHLY, så sant det ikke dukker noe uforutsett opp. Dermed er ordrebøkene booket til 2025 og selskapet derisket (selv om det ikke er offisielt). Men aksjen er kun priset til skip 1 & 2 + cash.
Ikke skip 3,4 & 5 + selve verftet og fremtidig bygg/vedlikehold.
Dette er kun min mening og ikke noe investeringsråd.
Redigert 21.01.2021 kl 08:50

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.