Grønne aksjer

Uchihabrah
15.01.2021 kl 22:11 4859

Dette kan enkelt forklares med flere faktorer. Som Mr.Hudson har påpekt, Violet Power markedsfører ikke sterkt akkurat nå ettersom de har kunder langt over deres egen kapasitet. Dette er ord fra CEO i selskapet. Dette bekreftes også i mitt syn når de tar en avgjørelse som å kjøpe og bygge fabrikken selv, fremfor å leie. Jeg antar at hjemmeside, markedsføring og alt vil være på plass, når det er nødvendig. Menneskene som står bak Violet Power er ikke hvem som helst og jeg gleder meg til å finne ut mer i løpet av måneden.

Når det gjelder antatt tid for å bygge fabrikk, så tar det egentlig ikke for langt tid. Henviser til Tesla i Kina eller Berlin som blir bygget. REC satser på å være i drift fra og med 2022, noe jeg antar vil passe bra her med tanke på oppstartstid for VP.

For å si det enkelt, kursfallet denne uken er ikke på grunn av det fundamentale. Det gjenstår og er det samme. Det er på grunn av frykt i markedet, fra hva jeg har tolket.
Slik som jeg forstår det er det frykt for to ting akkurat nå som veier over covid-19 pandemien;

1. Blir det væpnede demonstrasjoner som vil utløse seg til vold og drap fra og med i morgen? Hvis ja, da antar jeg at det vil være blodrødt på mandag, for alle selskaper. Hvis nei så tror jeg at det blir så grønt som grønnfargen kan bli, ettersom markedet nå har priset inn at det kommer til å skje noe i helgen. Ta en titt på børsen i USA, er en stund siden sist jeg har sett så mange selskaper med blodrøde tall.
2. Biden sin krisepakke og talen i går var skummel for de store. Dette er litt av hva de egentlig frykter. En president som skal bruke pengene på populasjonen fremfor kun de største. Han nevner at plan to er å investere enormt innenfor infrastruktur, fornybart, solindustrien og at amerikanere vil kjøpe amerikanske varer. For at solindustrien skal det blomstre er det helt essensielt at REC også kommer på plass, ettersom de produserer mye av ingredienser som er nødvendige for sol og batteri industrien.

Jeg må ærlig innrømme at jeg var overrasket over at vi falt med 5.21% i dag. Var ganske sikker på om at talen han holdt var positiv for oss REC aksjonærer og at vi bør bikke over 18kr igjen. Med det sagt så er frykt og grådighet de to skumleste faktorene innenfor aksjemarkedet. Jeg fikk ikke muligheten til å laste opp noe særlig i dag, ettersom jeg ikke fikk fulgt med og måtte vie min tid til jobb.

Gjenstår å se hva som skjer i helgen. Men som nevnt tidligere så tror jeg at dette kun er frykt som gjør at børsene verden over har falt. Frykten vil avta før eller senere, det er garantert og da kommer det fundamentale tilbake. Biden rally for grønne aksjer vil fortsette når frykten avtar og det samme vil hans investering innenfor grønt, REC sine planer vil fortsette i tillegg.

Long term spiller dette absolutt ingen rolle, men desto fortere vi kommer tilbake til normale forhold i verden, desto fortere kan veien mot tresifret fortsette. Fremtiden er satt og den er grønn, nå gjenstår det bare å vente.
Redigert 21.01.2021 kl 08:50

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.