Grønne aksjer

Tanjiro
16.01.2021 kl 21:05 3914

Aker vil mest sannsynlig komme med dette før annonseringen av ML da de vil ha en billigere inngang (hvis de skal øke sin eierandel), etter en slik annonsering vil 15 kr være historie og man vil kunne le av de tidene vi fikk kjøpe til under 20kr.

Jeg investerer REC på bakgrunn av det jeg mener og tror vil være en sterk kandidat til fremtidens marked i solindustrien. Fabrikkene deres er allerede bygget, de har verdensledende teknologi (FBR), produserer mye renere form for silisium gjennom vannkraft kontra kina som benytter seg av kullkraft (dette vil også være positivt når EU’s Taksonomi tres i kraft), og med 1 milliard på bok og to nye samarbeidspartnere så vil de kunne lede an og være den største i vesten innenfor denne industrien. Det som er spennende er da batteriteknologien G14 utvikler, selv om det hele er i startfasen så er markedet for dette her helt enormt. Investerer du i REC må du ha tro på 3 ting tenker jeg

- En endring i energisektoren, der man har mer fokus på fornybar og solar

- Tro på ar USA vil bygge en sterkere vestlig verdikjede der de gjør seg (til en viss grad) uavhengig av Kina

- Og tro på at silisium i batteri er fremtiden

Som flere har nevnt tidligere er det enormt med satsing på fornybar energi, USA, Kina, EU skal inn med store summer for å komme et skritt nærmere klimanøytralitet. En annen ting er også hvordan Kina flere ganger bryter menneskerettighetene i Xianjing, dette er ikke no USA og vesten vil støtte da dette handler om mer enn bare klima, men også idealer og verdier man vil fremme. Diskusjonen rundt dette er vanskelig med tanke på at Kina prioriterer MR annerledes og mener man må oppfylle plikter og at dette må komme først. Vil likevel tro at med Biden som president og flertallet i senatet så vil han ha større handlingsrom til å utføre en politikk som vil være gunstig for REC, det gjenstår nå å se hvordan situasjonen i USA utvikler seg og hvordan verden nå takler pandemien vi er i. Jeg vil tro det vil være ganske komfortabelt å være med på denne reisen og sitte lenge her, Røkke vet nøyaktig hva han driver med, Charlie Gay med mer enn 40 års erfaring i solcelleindustrien vet hva han gjør, så her er det bare å ha hodet kaldt og følge med. Jeg personlig skal ikke ta ut aksjene før minst 2023.
Redigert 21.01.2021 kl 08:44

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.