Olje og energi

thief
17.01.2021 kl 12:51 5664

Siden fristen til lisensrunden ble utsatt enda en gang,har jeg ikke troa på at den henger sammen med løsning med petronor. Og at den ble utsatt så lenge.

Grunnen til forlengelse mellom petronor og myndighetene var jo covid19.Den ble utsatt i 3mnd.Det vil si at de har troa på at ting løser seg i løpet av denne tiden.Så hvis en løsning skal ha sammenheng med lisensrunden,må det komme en utsettelse på over 4mnd til,det henger ikke helt på greip🙂De skulle opprinnelig ha 6mnd forhandlinger,så ble det 3mnd ekstrat pga covid-19. Da kan det ikke plutselig komme 4mnd til😂Da kan de ikke skylde på covid 19,så da må de hvertfall si det som det er,at løsning vil komme i forbindelse med lisensrunden. Men har ikke troa på dette lenger.Skulle de ikke ha kommet i mål enda,tipper jeg Max 1mnd til.Men at løsning kommer er jeg veldig sikker på.

Senegal har enormt mye å tape på voldgift,petronor har ingenting å tape!Senegal kan potensielt ødelegge forhold til TOTAL og Abu dhabi, og stå forran store erstatningskrav!Da er det innlysende at forlik,hvor ALLE blir fornøyd,er det mest nærliggende 🙂

Vi er veldig nærme svar nå.Som sagt,eneste negative vi kan få er fortsettelse i voldgift.Alt annet er positivt.Et forlik er selvfølgelig megabull.Men skulle det komme en liten utsettelse til,er også det et kjempebra signal om at løsning kommer.Det vil vise at de absolutt vil komme til enighet.De kjører ikke 2 utsettelser, hvis de ikke bli enige.Da hadde de bare kjørt i gang voldgiften for lenge siden🙂Så vi får nok gode signaler uansett!
Redigert 21.01.2021 kl 08:45

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.