Shipping

jess23
17.01.2021 kl 15:13 4307

Ratene nå kan jo ikke sammenlignes med hva de var i 2018. Man må vel opp 50-60% for å nå dagens nivåer. Og det er jo en gedigen forskjell på bunnlinja. En stor fordel i container er jo de lange kontraktene. De tegnes på alt fra 6 til 24 måneder. MPC har jo allerede tegnet noen kontrakter frem til oktober 22. Det har blitt/blir tegnet en del kontrakter fra desember og utover nå. Regner med flere av disse vil løpe til starten av 2023 med opsjoner noen måneder til. Dette her skaper jo en helt annen forutsigbarhet angående inntjening de nærmeste to årene iallefall. Og alt av kontrakter som inngås nå både på 12 og 24 måneders basis er jo på rekordnivåer og gir godt med pluss på bunnlinja hele veien. Så her er det jo bare et spørsmål om å bruke kalkulator etterhvert. Ved presentasjon av Q4 vil vi bli oppdatert med kontrakter som er inngått siden 1 des. Da vil man letter kunne kalkulere fremtidig overskudd. Men det gjelder jo alle som kan lese, så derfor tipper jeg nok denne stiger innen den tid.
Ellers litt interessant at du sitter lastet i Hunter. Da er vi nok fundamentalt uenige om hvor man bør være de neste 6 månedene iallefall. Jeg er også positiv til tank på lang sikt, men tror faktisk den kan falle enda lavere eller iallefall ikke stiger mye neste 6 måneder. Men kan ta feil :-)
Ellers er det jo noen store som var med på den gedigne emisjonen i sommer som holder igjen aksjen og presser den ned. Morgan Stanley blant annet har solgt over 7 millioner aksjer siden nyttår og hvis de skal selge seg helt ut så kommer det 7 millioner til. Men det forandrer jo ingenting på caset MPC, men gir flere muligheter på fine innganger.
Redigert 21.01.2021 kl 08:26

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.