Olje og energi

FkL
17.01.2021 kl 17:09 5140

Det har jeg, men jeg sitter ikke med noen fasit på det. Det blir rett og slett hva jeg tror og det er absolutt igjen garanti for at jeg tror rett. Derimot så tror jeg at markedet har bommet.

Nigeria / Aje
Her fikk vi ikke noen oppgang og jeg tror at markedet avventer godkjenning, samt at mange nok tenker på at ekstra aksjer skal trykkes opp. Videre tenker nok noen på at noen PEN-eiere vil selge med en gang. Jeg tror markedet bommer totalt fordi avtalen er meget sikker, samt at verdiøkningen i feltet vil mangedoble vår investering.

Gambia
Her har vi meget godt grunnlag for verdivurderingen og vi fikk 50% av dette. Aksjen gikk jo også opp som forventet, men falt tilbake. Her står og faller alt på partner, men verdien er selvfølgelig der for det. Selskapet har selv sagt at de ikke går videre alene. Jeg tror markedet bommer helt ved å sette verdi null, men med partner så tror jeg vi ser en betydelig endring.

Guinea-Bissau
Denne avtalen er jo heller ikke godkjent, men jeg er også her uenig mer markedet om verdisettingen, som da er null. Denne lisensen ligger på Rystad’s high impact liste og CNOOC var på vei inn. Den har jo også funn i dag. Jeg vil også gjenta at selskapet rett før dette kjøpet oppga at nå hadde de nok letelisenser og gikk for produksjon. Så smalt den inn. Jeg tror at dette er en megadeal og da følgelig uenig med markedet her også.

Oppsummert så tror jeg at mange ikke klarer å sette seg dypt nok inn i vårt selskap og at de ikke klarer å se fremtiden og verdiene, samt at noen er kortsiktige og skuddredde innen olje. På den annen side så bør man jo heller ikke investere i ting man ikke har satt seg inn i.
Redigert 21.01.2021 kl 08:45

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.