Transport, bil og fly
Silicon Valley
17.01.2021 kl 23:53
795
Hehehe Hawthorne, jo det eneste teslas aksjekurs har noe å gjøre med er biler. Verdien på en aksje er basert på fremtiden, på det forventede salget og den forventede vinsten. Tesla prises idag som om de hadde funnet opp noe magisk. At the end of the day selger de biler, detsamme produktet som de gamle bensinbilene, men med batterier.
Tesla var tidlig ute i markedet og karret til seg markedsandeler. Nå kommer dette å endre seg fordi omtrent alle andre store bilselskaper, og de er store, å satse på elbiler. Ikke nok med det, men de selger allerede mer elbiler enn Tesla og deres salg vekser mye kjappere. Dette kommer til å bli et område med høy konkurranse og lavere marginer, og i et sånnt marked kommer det være helt uforsvarlig med P/E 200. Det er så bort i natten feilpriset.
Bare les for exempel denne artikkelen her på finansavisen... https://finansavisen.no/nyheter/finans/2021/01/15/7609195/konkurransen-drar-seg-virkelig-til-i-markedet-som-er-verdt-6.850-milliarder-kroner
Tesla var tidlig ute i markedet og karret til seg markedsandeler. Nå kommer dette å endre seg fordi omtrent alle andre store bilselskaper, og de er store, å satse på elbiler. Ikke nok med det, men de selger allerede mer elbiler enn Tesla og deres salg vekser mye kjappere. Dette kommer til å bli et område med høy konkurranse og lavere marginer, og i et sånnt marked kommer det være helt uforsvarlig med P/E 200. Det er så bort i natten feilpriset.
Bare les for exempel denne artikkelen her på finansavisen... https://finansavisen.no/nyheter/finans/2021/01/15/7609195/konkurransen-drar-seg-virkelig-til-i-markedet-som-er-verdt-6.850-milliarder-kroner
Redigert 21.01.2021 kl 05:05
Rapportér innlegg
Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.