Farma

Jan Raa
16.12.2018 kl 07:50 4330

Raudåte (Calanus finmarchicus) vil kunne danne grunnlaget for en betydelig norsk marin industri. Det var stimulerende for meg å bidra til å legge den intellektuelle grunnmuren for de biomedisinske produktene selskapet lager. Men dette er en sektor som ligger langt utenfor Biotecs forretningsområde. Det som har vært mitt ´hjertebarn´ de siste 6 årene, ligger derimot innenfor Biotecs interessefelt. Det dreier seg om hvordan sammensetningen av det mikrobielle økosystemet i tarm (tarm mikrobiota) hos dyr og mennesker kan modifiseres med tanke på å motvirke vestlige livsstilsykdommer og forsterke effekten av immunterapøytisk behandling av kreft. Jeg sitter ikke bare hjemme og leser om dette mest ekspansive feltet (!!!) innen moderne medisin, men går hver dag til laboratoriet her i Oslo hvor DNA-analysene av tarmbakterier blir gjennomført og ´proprietary´ produktkandidater blir uttestet. Jeg har som alltid før, også denne gangen sørget for å ha gode fagfolk rundt meg og alliere meg med den kompetansen som trengs for å sette vitenskap inn i en kommersiell sammenheng.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.