Farma

Londonmannen
18.01.2021 kl 12:40 1340

Ikke uenig med deg i det. Jeg også er aktiv på HO, plukker opp informasjonsbiter som jeg så undersøker videre. Poenget mitt er at man bør vøære bevisst på at de meninger som presenteres på HO som oftest er subjektive og må behandles som det. Dersom man sluker alt som kommer frem på HO rått, da er man ute på en farølig vei. I enhver aksje så vil det alltid være noen som er på utsiden og noen som er på innsiden. Disse vil nødvendigvis ha forskjellig syn på den enkelte aklsje sin fremtid. Og det skyldes som oftest at man vektlegger ulike faktorer foskjellig, og følgelig faller man ned på forskjellige konklusjoner. En som finner alsjen billig vil normalt befnne seg på innsiden mens en som konkluderer med at aksjen er dyr, normalt vil befinne seg på utsiden. Ikke noe galt i det. Det er jo nettopp derfor vi har et aksjemarked som fungerer, med både kjøpere og selgere. Men ettersom det alltid er to forskjellige syn, samtidig som, begge påbveroper seg å ha rett, så er det enklet å se at det ikke er tilfelle. En av dem vil ta feil. Derfor er det viktig at man som aksjonær gjør seg opp sin egen mening bastert på den tilenhver tid tilgjengelig info. Kompliseet? Hvem sa at det skulle være enkelt å operere i aksjemarkedet? Men erfaring hjelper....litt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:35

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.