Olje og energi

Bsingh
18.01.2021 kl 13:05 1224

Hvis vi ser på IOX f.eks. (For sammenligningens skyld) rundt år 2011 - 2013:

Oljeprisen lå over 100 dollar i denne perioden (ser ut som at toppunktet er rundt 125 dollar).
IOX var priset til 155,- pr aksje. Ser i Q4 rapporten for 2011 at de hadde en produksjon i underkant av 1,5 mill tønner totalt (Peru + Colombia) for hele året ser det ut som (Etter at royalties er trukket fra også). Produksjons messig er det jo ikke all verden som jeg forstår, også er det vell mulig at de også har borret/hatt lukrative lisenser i denne perioden.

1.Er det noen som veldig tydelig kan se, hva IOX hadde på denne tiden, som gjorde at de var priset så høyt?

2. Fremover i tid, om PNOR treffer 30k i produksjon, og oljeprisen passerer 100, og vi har alle lisensene våres i behold også (Evt. gjør funn). Ville det vært veldig fjernt om vi en dag lå på f.eks. 30-50 kr? Vet at det er veldig langt unna, men som jeg også forstår, når ting først har klaffet skikkelig innafor olje, så har prisene gått til værs (Og har også hørt at noen har økt til kurser man ikke engang kunne drømme om).

Jeg drømmer litt nå, men dette er også litt for å røre i gang litt diskusjon (Så jeg også kan lære litt mer, og kanskje andre også). Det er jo artig og se at dagens konkurrenter har vært skyhøyt priset, og om vi er bedre, hva stopper oss fra å nå helt nye høyder? Eller er det noe som er så obvious, som jeg ikke ser selv, som kanskje gjør at vi ganske sikkert, aldri treffer en slik høyde?
Redigert 21.01.2021 kl 08:50

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.