Farma

Bogstavdansker
18.01.2021 kl 19:20 895

Jeg er helt enig med dig i, at vi bør være væsentligt mere ydmyge i denne omgang. Q3 blev fuldstændig blæst op til nogle forventninger, som var ude af trit med en ellers fornuftig virkelighed.

Der, hvor jeg tror, at du skal kigge lidt kritisk på din argumentation, Risch, er at den virker lidt cirkulær. Hvis jeg forstår din argumentation rigtigt, så er din centrale pointe dybest set, at Q4 formodentlig skuffer, fordi Q3 skuffede. Man kunne ligeså godt sige, at Q4 bliver godt, fordi Q2 var godt. Begge argumenter er tilbageskuende - blot på hver deres situation i modfase til hinanden.

Jeg mener helt sikkert, at mange af dine bekymringer er reelle. Der virker til at være høje forventninger til Q4 på trods af "virkeligheds-tjekket", som vi fik til Q3. Flere herinde taler igen om EBITDA på 30 MNOK, og det tror jeg roligt, at vi kan glemme alt om. Jeg tror, at vi skal være glade, hvis vi får 15 MNOK, og det er også mere end rigeligt til at forsvare dagens kurs.

Jeg synes, at dine pointer er interessante, fordi de forholder sig til et kortsigtet trader-perspektiv. Men jeg kan ikke rigtigt se, hvorfor Q4 skulle blive dårligt, bare fordi Q3 var dårligt, ligeså lidt, som jeg kan se, at Q4 skulle blive godt, bare fordi Q2 var godt. Men det kan meget vel være, at jeg misforstår dine pointer :)
Redigert 21.01.2021 kl 08:35

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.