Olje

mimsa
17.12.2018 kl 14:02 6744

Alby du har vel aldri bidratt med noe som helst informativt eller fornuftig på PEN tråden, så da burde du holde deg for god for å be andre om å gjøre det. Jeg har i over et år klaget på synsere, gladkristne og drømetenkere (tidligere var det Helloween som ledet an) på PEN tråden. Når Techking kommer med så mye usaklig pjatt og tullprat som dette her om dersom sån og sån skjer ville PEN være i 1400kr. Kom dere ned på jorda igjen. Vi ligger i dag på 12tallet og forige uke var vi på 11tallet. Ja, dvs med dette tempoet, og dersom vi er heldig vil vi bruke 1388 uker (ca 27 år) før vi når kr1400. Å holde på sån er bare tull.
1)Aje er å blir ei katastrofe, det sitter fortsatt folk å snakker om at Lekoil var villig til å betale USD30mil. for 4-5 år siden for PEN sin andel, men hadde ikke penger. Nå snakker noen om enda mer. Det kommer ikke til å komme noe ut av Aje med dagens eiere som New Age, Yinka etc. Null, nada, zero tillitt. (vi er heldige om vi får 10million $)
2) Hvordan kan man si at vi nesten ikke har gjeld og forpliktelser? Så vidt jeg vet fikk vi inn ca $30milion på emisjonen, OMV sin anndel kostet $65 milioner, DNO kostet vel også noe, og så har vi også forpliktelser overfor BWO på Dussafu.
3) Techking snakker kun om upside, upside potesial, expansion, multiple expansion osv, vi kan jo bare bruke negasjonene istedet, downside og retraction. Det er jo det som har vært tilfellet siste fire mnedene.
4) Tunisia investeringen har jo skjedd på verst tenkelige tidspunkt med global uro og et fall i oljeprisen på 30%. Jeg tviler sterkt på om Sannes, Hamilton, Julian etc har lagt dette inn i sine kalkyler når de kjøpte seg inn i Tunisien. De har mest sansynlig basert seg på videre vekst og oljeprispå USD 80+.
5) Nå ser vi at det blir gjentatt til det usmakelige at de nye kjendis-investorene vil være et positivt bidrag i denne prosessen. Styre og stell har vel siden sommeren når den hemlige OMV dealen startet hatt et mål å squiiiiize ut plagsomme småaksjonærer å få inn større mer bemidlede som Sveaas, Midelfart etc. Vi ser nå tydlig hvordan det har gått pga styre og ledelse ønsket å spise kirsebær med de store. Det var vel bare Fluefiskeren og meg selv som var nogen lunde edruelige når vi ved sommertider spådde aksjekursen der den nå er, ved års-slutt.
Vaya con Dios Amigos

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.