Sport og spill

Hammers
19.01.2021 kl 22:09 4302

I dag kom vår tidligere forhatte manager - Sam Allardyce - tilbake til London Stadion.
Nå med et West Brom som skal reddes med hans destruktive opplegg.

Big Sam var høy om mørk før kampen tok til........der han tygget ivrig på sin uttygde tyggegummi med et overlegent drag om munnen.
Ja, for laget hans hadde da vunnet 3-2 borte mot Wolves for 3 dager siden.

Første omgang ble cirka så dårlig som man kunne forvente. Vi hadde ALT konstruktivt spill.
Possession var 67-33%, men å komme gjennom var vrient.

Klokka tikket mot 45, jeg begynte å henge med hue - og 4.dommer la til ETT ekstra minutt.
Klokka passerte 45 - og den passerte 45.30.....og 45.45. Jeg begynte å tenke på en pissepause, men holdt ut!

Etter 45.55 kom Benrahma seg fri på venstre. Sendte ballen over til Coufal på motsatt side.......og klokka viste 45.58 - da Coufal sendte et
DIREKTE og hardt innlegg til midten. Der sto jaggu meg lille Bowen - som brystet den kontant i mål. Klokka viste nå 46.00......🤭!

Vårt første presise og raske angrep - etter flere forutgående av ymse kvalitet tidligere i kampen.
Da har vi dem..........for hvordan i all verden skal dette tannløse WBA kunne score mål i andre?

Svaret fikk jeg etter 5 minutter. En av deres spillere fikk vandre fritt framover mellom passive WHU-spillere - før han ladet børsa på 16.
Kontant i nettet, og mørket senket seg igjen i den opplyste TV-stua! At det går an å ta så lett på oppgaven!!!

West Brom fortsatte å vinne dueller, men etter 58 våknet vi igjen. 2-3 kjempesjanser i rask rekkefølge. Klarert/skudd utenfor.
Spillebytte etter 63 var av det vellykkede slaget. 2 min senere headet Yarmolenko til Antonio i feltet. Han lirket ballen i hjørnet mellom 2 spillere.
Vi var igjen foran - og igjen var det "maskinen" Antonio som sørget for mål.

Vi hadde nå full kontroll, og "Brannmann Sam" tygde som en gal på den utslitte tyggegummien sin da 5 gjensto.
Dvs, det gjensto 9 - for nå hadde 4.dommer lagt til 4.

Vi trakk oss tilbake, ga bort frispark etter frispark til West Brom rundt midtstreken - og de lempet inn i feltet.
Dette ble langt mer nervepirrende enn jeg satte pris på. Spesielt da en WBA-spiller gikk ned i feltet 1 min før tiden var ute.
Heldigvis gult kort for filming - og man kunne puste lettet ut.

Det ble 2-1.......og 3 nye poeng. 32 poeng etter halvspilt serie er jo en drøm for en West Ham-supporter!
Ligger som nr 7, men kun 3 poeng fra 3.plass og 6 bak Leicester som nå leder.
Leicester som vi slo 3-0 på deres bane - før de i april skal spille på London Stadium.

Lørdag er det hjemme i cupen mot Doncaster fra Lge One.
Så er det borte mot CP og hjemme mot Liverpool i de 2 neste ligakampene.

Jeg kan ellers legge til at vi nå har 14 poeng og 19 mål bedre målforskjell enn i tilsvarende oppgjør i fjor.
Joda, dette kan bli en spennende sesong!

Hilsen Hammers
Redigert 21.01.2021 kl 04:53

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.