IKT og Tech

Drowsy
19.01.2021 kl 23:13 1064

Endelig noen gode spørsmål.

Jeg lurer på en annen ting angående Kahoot! Hva i all verden er det som gjør dem så utrolig unike og dermed beskyttet? For det første fremstår det ikke som at teknologien bak det hele er så avansert - så mange andre kunne vel laget konkurrerende plattformer. Dernest så er det jo helt vilt å spinne opp en kurs på antall brukere. Hva er antall brukere definert som? Jeg kan jo som uregistrert være en bruker i forbindelse med å spille mot noen andre på en fest f.eks og helt til slutt. Hvordan i all verden skal de kunne tjene penger på dette? Med en gang det blir en betalingstjeneste kan jeg ikke forstå noe annet enn at alle forsvinner over på en annen plattform som tilbyr det samme.

Noen som kan forklare meg dette. Jeg forstår at Facebook er unikt pga brukermassen - men de selger annonser. Er det slik Kahoot! skal tjene penger? Avbryte quizen med en liten reklamesnutt...
Redigert 21.01.2021 kl 08:48

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.