Offshore

RussianOil
20.01.2021 kl 00:31 6936

Velkommen til Borr. Hva med 320% på 72 timer i juni?

Spør du en norsk investor om gjelden, vil en svare; d er alt for mye, d er krise.
Spør du en US investor om gjelden, vil en svare; Its adorable. Why so worried?

Gjelden de har kan virke dommedags scenario på d norske markedet, men på verdens markedet er d ikke så ekstremt som mange skal ha d til. Man kan ikke bare skrike ut krise basert på et tall og manglende inntjening uten å gjennomskue caset i form av physical assets, operation time, potential revenue&earnings, hvor nytt selskapet er og hvilke ambisjoner selskapet har, hvilke muligheter selskapet har (t.o.m. i krise), hvilke eventer som har oppstått - og mer - som har forårsaket gjelden. Hvilke ESS sitter selskapet på? Dette er aspekter man må sette opp mot forskjellige markeds situasjoner, d er først da du kan begynne å regne på verdi og potensiale. Klart d er risiko, men d en må finne ut er om d er muligheter, og i hvor stor grad. Selskapet er en baby, som har gjort en massiv investering, d kan diskuteres om d er en for stor investering, men d vil tiden vise.
Seadrill f eks, blir en helt anen sak.

Før jeg så på caset i februar, hadde jeg hørt om Borr pga dens beryktede flåte som kunne ta jackup m storm. For å sette d i perspektiv, trodde jeg gjelden skulle være større i og med jeg var klar over dens manglende inntjening.

Industrien er gjeld.
Man må skildre ut selskapene individuelt.
Redigert 21.01.2021 kl 08:48

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.