Olje

mimsa
17.12.2018 kl 16:54 6129

Jeg har ikke nok tall og informasjon til å bevise det jeg sier om cash-skvis. Her er det mange variabler og mye usikkerhet.
1)Foreløpig er det bare Dussafu som produserer, og intektene der trengs til å dekke kostnader og videre utvikling relatert til Dussafu, tilbakebetaling BWO.
2)Beløp-størrelsen på Tullow sitt tilbakekjøp er fortsatt svært usikkert, samt at intektene til PEN vil gå ned når de kun sitter igjen med 7.5%.
3)Regner med at en oljepris på rundt $60 ikke var noe som lå i beregningene når de ble enig om oppkjøp av OMV sin portefølje i Tunisien i August.
4)PEN har også store lønnsforpliktelser i Tunisien, de har heller ikke erfaring som operatør, og jeg har liten tro på at vi vil se en tilsvarende profesjonalitet i Tunisien og ting vil gå på skinner som vi har sett i Gabon under BWO.
5) Det er heller ingenting som tyder på at den geopolitiske eller globale økonomien kommer til å gå som det suser med det første.

I all hovedsak er det dette jeg baserer mine anntagelser på om at PEN vil trenge mer penger snart, men jeg kan ikke legge fram bevis.
Det er jo litt påfallende at du som har sagt siste to månedene at kursen skulle tilbake til 20tallet i desember, ber meg om å bevise mine påstander, som er antagelser da jeg bruker utrykk som "vi vil nok" og "Tror nok ikke". Jeg ber deg derfor om å bevise hvorfor vi skulle se 20tallet en gang til i løpet av 2018. Jeg vil minne deg på at vi er ned 5.8% til 11.80 i dag. Det er svært lite her som gjør meg optimistisk for tiden. Da blir din, Na-polion, Jajaja med flere sine gjentatte repitisjoner om hvor bra det skal bli nesten sån at mann får gnagsår i lesemuskelen. Så langt, selv om Polion ikke liker å høre det, er det for øyeblikket jeg som har vært mest edruelig om hvor vi vil ligge når det gjelder aksjekurs på slutten av året. Angående Tunisien sa jeg fra første øyeblikk ved DNO inntredenen, at dette var en feil-investering. Dette var før den store nedturen begynte. Jeg forventer nå din bevisførsel for hvorfor den skal over 20 før årets slutt.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.