Offshore

fastinvest
20.01.2021 kl 13:17 3769

Hvordan det blir vet man jo ikke men det som er sikkert er at Akso gjennom Kværner sitter på hydrogen satsning. Det vil være ulogisk om Aker starter ett annen Hydrogenselskap og så skal akso legge ned sin satsning. Dette er ikke lovlig så om de skal ha to selskaper vil akso og nye selskapet kjempe mot hverandre som er ulogisk. Med andre ord er det nærliggende å tro at akso hydrogen delen flyttes over til det nye selskapet.

Vi som eiere i akso må få noe igjen for dette og flytter man til ett nytt selskap må det bli i form av ett salg. Her tror jeg på oppgjør i aksjer.
Enten vil vi få horizon aksjer eller aksjer i nye hydrogen selskapet ala carbon og wind eller begge deler. Uansett vil vi få noe.

Hva jeg tror de kommer til å gjøre er følgende:
1. De tar Horizon på børs
2. De starter ett nytt selskap (hydrogen)
3. De gjør emisjon og bruker pengene til oppkjøp av prosjekter eller andre selskaper
4. De overfører akso hydrogen delen til horizon og vi får utbytte i form av aksjer

Husk på en ting. Horizon har 0 kunnskap om hydrogen. Selv om de etablerer ett hydrogen selskap så har de fremdeles ingenting. De er nødt til å kjøpe noe eller ansette folk med peiling og utvikle produkter. Akso har mannskapet, kunnskapen og produktene. Overføres dette er saken klar om ikke begynner horizon på scratch noe jeg tviler på er Akers stil.

Mitt soleklare råd er å eie akso aksjer. Ikke bare på grunn av potensielt utbytte i hydrogen aksjer men fordi akso kommer til å tjene masse penger og bli en utbyttemaskin. Jeg håper uendelig mye på kvartalsvis utbytter og første kommer for Q1 eller Q2.

Jeg er fast bestemt på kursmål 30kr og akso er en av mine long caser.
Redigert 21.01.2021 kl 09:02

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.