Olje

fremogtilbake
17.12.2018 kl 17:29 4118

JimJohnny,

jeg er enig i at vi må vente og se på hva resultatet til syvende og sist blir. Kan godt være at han ikke får det til, men jeg mener det er for tidlig å si ennå.

Når det gjelder flytting av kontor, restrukturering av selskapet og avlisting i Norge, er det tross alt styret og de større aksjonærer som har bestemt dette. Jersing har fått jobben med å gjennomføre det, men det er ikke han som har bestemt det.

Ellers er det endelig bra at Tembo er avblåst. Tror nok at en del av grunnen til at selskapet var priset der de var tidligere, var på grunn av urealistiske forhåpinger om Tembo og en farmout der. Nå er i hvertfall den vekk - og bra er det så lenge de aldri kunne legge frem noe konkret, teknisk holdbart materiale som kunne overbevise noen tilstrekkelig til å farme inn. Det har selvfølgelig Jersing også sett, og derfor har de nå tatt avgjørelselen de burde ha tatt for lenge siden.

Jeg hevder slett ikke at Jersing er en gullgutt, men det var sannelig ikke Bury heller. Men man skal ha rett person for rett selskap, og det er også viktig å ha rett person for den størrelsen selskapet har. Vi kan godt være enige om at det selskapet nå gjør, burde vært gjort for lenge siden. Så langt har han vel vært ombord et halvt år, og har ryddet opp i mye (selv om noen kaller det støy i stedet for rydding). Selv er jeg forholdsvis positiv fremover, og tror det har vært sunt for dem å få en ny ledelse. Om det blir en suksess for aksjonærene, gjenstår jo og se. Vi kan ta en prat om akkurat det igjen til sommeren - kanskje jeg kommer til å gi deg rett, men jeg håper og tror jo at dette er en ny giv.
Redigert 17.12.2018 kl 20:38

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.