Olje og energi

JUICEitUP
20.01.2021 kl 21:09 3774

Grei dag i dag når man tenker på at børsen generelt endte i rødt terreng. Hyggelig å se 17 tallet igjen. Lenge siden sist.

Som subjektiv skribent opplever jeg oppgangen den aller siste tiden som rett og rimelig. Pen har ikke tatt del i oljepris oppgangen før nå så det var egentlig på tide. Med oljepris på ca. 56 dollar tjener Pen gode penger. Netto inntekt ex opex ligger på ca. 30 dollar+ som er veldig pen margin.

Får vi i gang brønnene på tortue, fremdrift på investeringsplan på Hibiscus og exploration brønn blir det bra i Gabon. Kommer vi i gang med boring i Sør-Afrika i tillegg blir det ekstra spennende. I Tunis får vi håpe på et snitt på ca. 5000 fat fremover til lisensen som helhet. Ikke umulig med work overs som er på gang. Eneste jeg er kritisk til her er Sallum som jeg tror det vil ta veldig mange år før man for boret, hvis i det hele tatt. Tydeligvis gått prestisje i dette og da er det ikke statsapparatet som taper.

Forøvrig opplever jeg selskapets IR politikk som latterlig. De har i bunn og grunn ingen strategi i det hele tatt annet enn en generell oppdatering ved kvartalspresentasjoner. Det er ganske enkelt alt for dårlig.
Redigert 21.01.2021 kl 08:47

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.