Grønne aksjer

Uchihabrah
20.01.2021 kl 22:36 4815

Ikke sats på at vi får gjenåpningsdato på en presentasjon om ren energi i morgen. Informasjon om gjenåpning får vi nok på Q4 resultat og guiding for 2021, eventuelt i ett eget børsmelding på egenhånd. Har sagt dette før, men får bare repetere meg selv: ML skal gjenåpnes. Det som gjenstår er ren formalitet. Hvorfor? ENKELT; VP bygger fremfor å leie og begynner prosessen DENNE måneden. G14 starter dette kvartalet. Horizons tar over REC Silicon (ergo fra en finansiell investering til en langsiktig investering med Aker bak ryggen). Tror dette alt er tilfeldig? Hva med at Biden vant? Eller at demokratene har majoritet? Jeg håper at det er nok for å få deg til å våkne opp litt og innse at VP og G14 er kun to av FLERE kontrakter som skal komme i år og de neste årene.

Se tilbake på innleggene mine og andre longs her. REC Silicon skulle til Horizons, det var kun snakk om formalitet. Vi sa det lenge. Hva skjedde? Vi er nesten på ATH for siste 5 år og intraday high for i dag tar oss på en ny ATH for siste 5 år!

Folkens, aksjemarkedet i dag er ikke som det var for 10 år siden. Her handler det om å klare å se det store bildet og sette 2+2 sammen. ESG-aksjene som har kommet i markedet har endret hvordan man gjør sine investeringer. Slutt å se på REC Silicon som om det er Gjensidige eller Storebrand og begynn å se på det som TSLA i 2019. Jeg var i TSLA i 2020. Livet mitt forandret seg, totalt. Jeg har gått vekk fra TSLA og inn i REC Silicon; hvorfor? ENKELT: Fordi TSLA har vokst langt over min forventning og jeg spår en dobling der i år, det vil ta litt tid før Berlin er i gang og GF i Shanghai ekspanderes, teknologien er på TSLA sin side, men de må øke sin produksjon, FSD er vi flere år unna. REC SILICON er norges mest underpriset aksje og vil vokse som en MASKIN.

Jeg føler meg velsignet. Jeg har en fastjobb som gir meg muligheten til å akkumulere for 110.000kr månedlig og jeg har tjent nok fra aksjer at jeg kan komme på E24 hvis jeg ønsker (så dere artikkelen om han som tjente 1.4M i fjor? Heh, du hadde likt å visst hva jeg tjente, mye, mye, mye mer). Hvordan starta min aksjekarriere? Med et jævla forbrukslån på 200.000kr. Så sikker var jeg på casen. Ergo, jeg startet med ingenting og hadde ikke en så god fastjobb når jeg først kom i aksjegamet.

For dere som har fulgt meg og mine innlegg, dette er for dere. sånn at dere blir kjent med personen bak brukeren Uchihabrah. Jeg har investert så og si alt i REC Silicon og har en mindre post i TSLA nå. Takk for deres støtte, takk for gode diskusjoner og takk for at jeg får lært daglig av dere.

Livet mitt handler om kalkulert risiko. Ja, det er risiko i REC Silicon, hva om ML ikke gjenåpnes? Hva om noen av brødrene til Sembo skyter Biden? Hva om USA ikke klarer å bygge et fornybart struktur for grønt i USA? Hva om ML gjenåpning blir forsinket pga. tar lengre tid for VP å bygge fremfor å leie fabrikk? Men de siste to årene har vært helt magisk for meg - og eneste årsaken til at jeg gidder å bruke så mye tid daglig her er fordi jeg håper jeg kan ha den samme effekten på en av dere. Hvorfor skal ikke vi som er små tjene gode penger samtidig? Det er de store vi egentlig sloss mot. Alle troller shortsene her har aldri kommet med et eneste argument, men jeg har fremdeles brukt så mye unødvendig tid, i håp om at de ikke brenner seg, men hvor er disse shorterne nå???? De som sa vi skal ned siden 3kr? 6kr? 10kr? 14kr? 17kr? Det er fortsatt ikke for sent. Denne kommer til å flerdobles hvert eneste år fremover - men da må du ha visjonen til å kunne se det store bildet. Kom dere på vinnerlaget, fremfor å feire og late som om dere har tjent penger hver gang den går 2% ned etter å ha vokst 20% opp.

Jeg gikk veldig off topic nå, så her må jeg bare beklage meg selv. Poenget mitt gjenstår; pengene mine er der munnen min er. Når er det sist jeg forsvant fra forumet? Eller solgte meg ut? Tvert i mot kommenter jeg ukentlig hvor mye mer jeg har lastet opp, haha. Jeg sier ikke at jeg har rett! Kanskje jeg bommer helt! Jeg kan ikke spå fremtiden, men jeg klarer å bruke logikken til å forsøke å predikere hvordan jeg tror fremtiden vil se ut basert på makro nivå (verdenssituasjon) og mikro nivå (REC Silicon og potensielle samarbeidspartnere). Sett dem sammen og du får en maskin som kommer til å være en helt essensiell nøkkel for å bygge fornybart i USA og EU.

Siden dette gikk så off topic; gled dere til disse teoriene:

* Silisium/silangass er FREMTIDEN. Ta en titt på NIO, ta en titt på TSLA. Ta en titt på hvordan de sier at fremtidens batterier vil være bygd annerledes, mer effektive, lengre rekkevidde osv. Hvem kommer inn her? REC Silicon - også viktig å påpeke at det er mangel på halvledere. Nå skal alle inn i EL-BIL og da trenger de ingrediensene.
* Prisene på poly er helt irrelevant per dags dato. Sagt dette i flere måneder nå. Prisene vil fortsette å øke og øke og øke. Bare vent og se.
* REC Silicon vil ha flere kunder i Kina, USA og EU. Husk; REC kan bidra i alle kanter av planeten.
* Yulin kommer til å bli kjøpt opp til 49%. Aker vil ta emisjon og få ca. 33% eierandel. 51% skjer ikke her, men da har de i praksis ekstremt mye kontroll og makt - ML vil gjenåpnes innen 2021 og vi får beskjed senest Q4 i Februar.
* Analyser og kursmål er fra Oktober. DnB holder på å laste opp, det samme gjelder Storebrand. Stol på meg, de neste analysene vil være langt over 25kr, heh.

Vi snakkes etter at alle disse tingene skjer og vi longs fortsetter å tjene millioner. Om du skal stå på sidelinjen, være med på reisen eller tape penger på reisen ved å shorte er helt opp til deg. Min eneste anbefaling er - sett deg i selskapet. Det er verdt tiden din og deretter lag dine egne teorier fremfor å høre på hva folk på forum sier.

God kveld og gratulerer nok en gang til alle longs. I dag har vært en stor seier. Vi må huske å nyte disse øyeblikkene, selv om vi vet at tresifret kommer.
Redigert 21.01.2021 kl 08:50

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.