Olje og energi

Solist
17.12.2018 kl 23:57 3139

En må ta vurderinger fortløpende ettersom tiden går for hva en tenker er det smarteste trekket. Mulig det gangner rette veien noen gangen, og feil andre. Men en ting er sikkert, en slik verdsettelse som Interoil har idag er billig. Ta i betraktning COR-6 og lisensen som de har andel i på LLA-47 så er det bare å plukke aksjer med god samvittighet. Jeg har nok tråkket over den "fornuftige" grensen min med tanke på investeringer i Interoil, og øker litt for hver dag den går i rødt, men det er med en visjon om en oljemygg som sakte men sikkert brikkene faller på plass for, og som har vist at de er i ferd med å nettopp gå fra mygg til bie.

Som mange nevner, er det litt humper i veien for selskapet, og det har det også vært tidligere. Jeg er også innforstått med at ikke alt er roserødt i Interoil. Men som jeg har skrevet så altfor mange ganger tidligere, brikkene faller sakte men sikkert på plass for denne mygg. Vi har sett positive tendeser & optimisme i selskapets kvartalsraporter, og det er på gli. De uttaler seg at de nå drar nytte av erfaringsoverføringer for å bedre sin drift.

Interoil er for min del et av de mest spennende papirene i porteføljen, og jeg rekner med at i fremtiden vil dette papir være en viktig del i målet til økonomisk uavhengighet. En liten visjon som jeg ser for meg er at dagens hyre kan bli "lommepenger" grunnet økonomisk uavhengighet. Fru konemor stiller spørsmål med store øyne etter hvert som det faller konvolutter fra ulike selskaper ned i posten gjennom året. Om jeg en dag lykkes skal hun få innsikt, men foreløpig får hun nøye seg med å tenke økonomisk og leve etter lønna hun har utbetalt hver måned.

God natt!
Redigert 18.01.2021 kl 22:00

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.