Grønne aksjer

monitor1
21.01.2021 kl 12:38 13604

Skal du kjøre slalom i det vanskelige medialøpet som er lagt ut for oss ( stortsett fakenews som må siles, andre agendaer for deg og meg tilpasset store aktører, skremselspropaganda, tullete kursmållister osv.)., så må man ha noen referansepunkter ( slik som valget i Georgia som jeg påpekte den dagen Biden vant). Fremtiden ser lyst ut, men det er alltid noen faremomenter. DNB går ut i finansavisen med propaganda: https://finansavisen.no/nyheter/makro/2021/01/21/7611619/har-aldri-sett-samme-pengemengdevekst-for
De har rett i at sterk infasjon ikke er bra, men situasjonen er at det er DEFLASJON i EU, og ikke snakk om høy inflasjon i USA. https://www.usinflationcalculator.com/inflation-rates/u-s-inflation-rises-1-4-in-2020-marking-slowest-yearly-rate-since-2015/100020944/

En enkel måte å se på faresignaler er å se på 10 åringene i EU og USA. Stiger de voldsomt på kort tid, så kan man vurdere om man kaster kortene. Min antagelse er at det ikke skjer på lang tid, fordi COVID vil ha et jerngrep på økonomier i hele 2021 ( Det settes nye smitterekorder hver dag, og den tredde smittebølge i sommer kommer paralelt med utrulling av vaksiner). Jeg tror ikke på sterk inflasjon før tidligst q4.
USA satt ny dødsrekord igår på 4374 døde og nesten 190.000 nye smittede, og det må komme flere lock downs, som vil bremse deler av økonomien.
De kan ha så mye vaksiner på lager som de vil, men det hjelper jo ikke når de ikke har et apparat til å vaksinere befolkningen. Med 40% ulydighet takket være Trump, så er det dessuten usikkert om folk lar seg vaksinere, og vil overholde nødvendige regler, som kan hemme smitte. Det er tross alt bare snakk om en forkjølelse, som Biden og gjengen misbruker til å undertrykke befolkningen....
Redigert 21.01.2021 kl 15:06

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.