IKT og Tech

tunktee
21.01.2021 kl 14:23 11464

Innlegg fra forrige tråd:

Luftputa
I dag kl 14:13
9
tunktee skrev
Ja, enig! Hvis det ikke gikk så bra, ville de gjerne ikke har nevnt dette på den måten. Usikker på o..
Ja tror vi får noe positivt 11 feb. Tunktee, tror du virkelig på 330mil? Strongpoint hadde 300 mill i Q4 2019. Det var inkludert 46 mill fra SQS.
Jeg er positiv om vi klarer 240 i retail og 40+ i Labels, Dvs overkant 280mill for Q4-20. Ebitda på driften ca 30 mill, så kommer BaneNor Og SQS som jeg er usikker på hvordan føres med tanke på omsetning/ebitda. Noen som vet?
Håper selvfølgelig du får rett Tunktee:)

@Luftputa
330 er nok for mye å håpe på ja, jeg gjorde en regnefeil.
Som Traderen skrev i innlegg på forrige tråd er 300 mer realistisk.
Jeg la et innlegg for 10-15 dager siden om SQS og BaneNor, skal se om jeg finner det igjen.
Ordlyden i børsmeldingene om disse transaksjonene tilsier at de blir ført i sin helhet i Q4, og derfor vil få direkte (og svært store) konsekvenser for både topp og bunnlinje.

Edit:
Fra innlegg 09.01.21:
Uavhengig av hvilken organisk vekst vi får, vil tallene for Q420 medføre overskrifter i finansmedia:
1. Erstatningen fra BaneNor gir en inntekt på 55,6 mill og en Ebit på 30 mill.
2. Salget av SQS gir en inntekt på 75 mill (MEUR 7,3) og en finansgevinst på 47 mill (MEUR 4,6)

———

Her er teksten/ordlyden fra børsmeldingene:

BaneNor:
The compensation is expected to have a positive EBIT effect of approximately 30 MNOK for the Q4 financial results after the provisions allowed under IFRS standards for foreseen events have been calculated. The compensation will be paid in December 2020 and will have a positive effect on the cash flow.

SQS:
The purchase price for the Cash Security business is EUR 7.3 million to be settled with approximately EUR 2.6 million paid in cash at closing and the remaining in an earn-out arrangement tied to Cennox' sales of cash security products in 2021 through 2023. In case of certain overperformance targets being reached, StrongPoint will also be entitled to certain further bonus payments. The transaction will result in a posted financial gain of approximately EUR 4.6 million and will be booked in the fourth quarter 2020.
Redigert 21.01.2021 kl 14:33

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.