Offshore

Ronny Pøbel
21.01.2021 kl 21:45 3236

Det som ødelegger shelf, og flere andre solide selskaper er hipsterne som treffer godt i ballongselskaper som like godt kunne ha borret i nordsjøen etter hydrogen. Rystad fremskjøv oljetoppen til 2028 i den vestlige verden, men forbruket vil ikke stupe i 2029. I alle andre deler av verden vil olje være foretrukken energikilde i 100 år til. Så får vi se da, dem som kjøper ballongselskap med 0 kroner i inntjening, eller saudi aramcos foretrukne operatør på shallow - som kommer til å pumpe opp penger med en oljepris på 80 usd. Der driter de i klimakvoter, hms og riggalder så lenge det produseres. Og det kommer til å bli morro. Når skal hydrogen-etellerannet tjene penger? 2035? Fortell meg at det ikke er et luftslott av dimmensjoner.

Nå har jeg truffet på borr hver gang, og alt overskuddet går rett i shelf hver gang - så skal jeg lukke øya og vente 5 år.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.