Industri

rosgun
22.01.2021 kl 08:42 803

Takk for tipset- kaster inn hånkledet i alle andre aksjer jeg nå. Thin-polight-prosafe-NEL-NUM-Seadrill. All in her- ferdig med andre aksjer...

Røkke jr er jeg fan av. Dette er en industribygger av rang, velutdannet og offensiv i hodet, ser muligheter for alle bransjer. Går nå på børs med Horizon... Han har mangedoblet verdiene i Akersystemet etter at han gikk av som sjef i Philly... Han er fortsatt styreformann der... Denne gutten er ikke bare ute etter høy omsetning, men også delikate og enorme marginer på bunnlinja.. Han har skjønt det.. Å gå inn i forsvaret er genialt og vil gjøre Philly til en "utbytte" maskin i mange mange år fremover. (også om det kommer børskrakk og resesjon). Ingen ruster opp som USA- tenk deg de budsjettene de bruker hvert år. Pris er uvesentlig- her er det løsning og rette kontakter som teller. Nå har de en fot innenfor, og samarbeider om minst 67 skip på design/utviklingsstadiet (se news på hjemmeside).... At de velger å selge denne utbyttemaskinen tviler jeg på, da vil de nok heller vil eie alt selv og kjøpe ut de to fondene. Da vil de sitte med 87% av eierskapet via Aker..... Da kan de jo alltids bygge noen vindmølle båter innimellom til AOW :):).... men de gir nok for lave marginer (7-8%) for Philly og Røkke jr.... holder seg nok til forsvaret tenker jeg-med sine potensielle 80 % marginer--- det smarteste trekket de kunne gjort... IMPONERT !!!
Redigert 22.01.2021 kl 08:46

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.