Grønne aksjer

Strilen
22.01.2021 kl 14:34 2020

Har fulgt selskapet siden de kom på Merkur, uten å ha aksjer der. Var usikker på økonomien i selskapet og tempoet i veksten. Har likevel vært fascinert av konseptet. Det er genialt, økologisk, effektivt, skalerbart, kjemikaliefritt, vannsparende, arealeffektivt, og alt verden kan ønske seg innen fremtidens matproduksjon. Produktet (salaten) er i tillegg kortreist og av høy kvalitet. Selskapet har vokst mye mer enn jeg trodde var mulig, så idag syntes det var en fin anledning til å sikre seg noen aksjer i Kalera. Får heller plukke litt mer fremover.Har sett litt på hva som har skjedd med Kalera det siste året og hva de har av veksthus og videre planer. Dere som kjenner Kalera bedre må gjerne korrigere meg.

Vertikale veksthus:
Orlando 1 - I drift
Orlando 2 - I drift siden februar/mars 2020
Atlanta - April 2020. Ferdig tidlig 2021. 75 ansatte.
Huston - Juli 2020. Større enn anlegget i Atlanta. Ferdig tidlig 2021. Største vertikale veksthus i Texas
Denver - Oktober 2020. Ferdig 2021. 60 ansatte
Seattle - Desember 2020. Ferdig 2021. 60 ansatte
Ohio - Desember 2020. Ferdig 2021. 65 ansatte
Hawaii - Desember 2020. Ferdig 2021. 60 ansatte.

Tempoet er imponerende, og jeg regner med at det vil komme hyppige meldinger om både ferdigstilte, og nye planlagte veksthus fremover. Det er ikke rart at tyskere også ser mulighetene i Kalera. Spennende selskap.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.