Offshore

Met1976
22.01.2021 kl 14:59 9361

MEGET gode nyheter- dette er ikke småtterier, Jarstein og Energy er blant de største Solstad har og Samson er AHTS så stor båt det også. Vi snakker nokså omfattende totalkontraksverdi her- jeg kan prøve meg på et lekeanslag men her er det stooore suikkerheter- jeg kan bomme med 100% her bare så det er sagt...

Opsjoner ikke emdregnet:
Far Samson: Litt eldre AHTS, vanskelig å vite hva ratene er i den delen av verden men hvis vi sier 200k/dag i 3mnd snakker vi altså 200000kr*90dager= ca 20 mill
Far Energy: CSV 300k/dag i 5mnd 300000kr*150 dager= ca 45 mill
Normand Jarsetin-flott dyr båt- så den flyttet seg for litt siden, har ligget ved kai like bortenfor huset mitt- konservativt 300k/dag 4mnd 300000*120= ca36mill

Altså ca 100 millioner men jeg tror jeg er konservativ-men ikke godt å vite. Til sammenligning for store PSVer i Nordsjøen nå 100-150k/dag for lengre kontrakter, Drott/Prosper hadde 400k/dag for Total i Sør Afrike i høst.... tallet kan altså være betydelig høyere....Jeg er spesielt fornøyd med JArstein, den skal på jøbb for Ørsted i høst-nå har de plutselig fyllt opp hele 2021 for den

EDIT: Her gjekk det litt fort i svingane, Samson e selvsagt en litt eldre CSV, ikke stor AHTS ,
Redigert 22.01.2021 kl 15:24

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.