Shipping

Argus
22.01.2021 kl 16:03 10428

Takk, Kbkristi for at du legger ut ratene!

Det interessant her er vel først og fremst 3.500-tonnere.

Jeg ser at 12-måneders kontrakter har økt fra $ 20.457 til 20.682, en økning på kr. 1.890 på to dager, og at 24 måneders kontrakter har økt fra $ 18.568 til 18.645, en økning på kr. 646 på to dager. Lignende økninger har vi opplevd i uker etter uker, måneder etter måneder. I og for seg er det mysterium at kursen dermed faller så mye som den har gjort de siste ukene, men jeg er nå opptatt av det langsiktige.

For å være helt sikker på at jeg har forstått tallene rett; er tallene gjennomsnittet av flere rater? Og er det slik at inngåelser av 12- og 24 måneders kontrakter i dag kan forventes å gi nogenlunde de samme ratene for MPCC som de tallene vi ser her?

Jeg er klar over at ratene kan variere i tiden fremover, men dersom MPCC inngår 1/4 av sine kontrakter fremover til rater langt over 14.000 dollar, og denne trenden fortsetter nogenlunde til sensommeren, vil vi jo ha for oss en formidabel omsetning i løpet av 2021. Og da vil selv mine optimistiske prognoser på 1,2 milliarder (vel kr. 3 pr. aksje) samlet for 2021 bli gjort til skamme?
Redigert 22.01.2021 kl 16:04

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.