Grønne aksjer

Hammers
22.01.2021 kl 21:24 2109

I dag fikk jeg tilsendt link til de innleggene som var vist under Paretos konferanse - og jeg har fått sett hele Badins innlegg.
Den delen jeg misset under gårdagens stormsikring utendørs. Jeg synes dette virker svært spennende for tiden framover.

Det jeg merker meg i FØRSTE omgang etter å ha lyttet og sett på de plansjene som ble vist;
- FOLLUM skal produsere ca 10.000 tonn biokull til det norske metallurgiske markedet, men enkle muligheter for oppskalering.
- 10.000 tonn vil generere et EBITDA-overskudd på NOK 20-30 mill. Men, skalerer man til 30.000 tonn blir det 70-90 mill.

- Så var det fabrikken til "en av verdens største" stålprodusenter.
- Hvis denne aktøren ønsker 50.000 tonn anslår man EBITDA-overskuddet til NOK 120-170 mill.

Hvorfor jeg nevner akkurat disse tallene; Jo, for de ble vist på Badins plansje - og det var neppe tilfeldig valgte kapasiteter.
FOLLUM's kapasitet ER nettopp 10.000 - før evt oppskalering. Den internasjonale kommer en av dagene.
Er det HER 50.000 tonn kommer inn?

Den franske samarbeidspartneren og søppelkjempen som ønsker å omgjøre avfallet til HYDROGEN og GRAFITT/GRAFEN.
Sistnevnte; Et stoff til anoder i batteriproduksjon.

Personlig tror jeg at det lett kan komme kontrakt til denne aktøren ila 2021.
At VOW også skal begynne å produsere HYDROGEN via sin patenterte høytemperatur pyrolyse.

Hilsen Hammers........som i dag plutselig synes det begynner å høres litt "stusselig ut" når man tenker tilbake på kun Cruise og aftersales.
Joda kjempelønnsomt, men legg alt DET ANDRE på TOPPEN og man har en hel PORTEFØLJE av ulike børsselskaper INNE I VOW.
Likevel er vel VOW den billigste av dem alle - uten at jeg har sjekket.

For MIN del betyr dette KRAFTIG vekst etter hvert som investorene skjønner hva selskapet VIRKELIG står for - og hvilke faktiske marginer
de opererer med innen cruise/skal opp mot på landsiden - når "LAND" virkelig kommer i gang.....utover året.
Redigert 22.01.2021 kl 22:46

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.