Farma

Nanoq
23.01.2021 kl 00:06 3355

Det var jo i månedskiftet mars-april 2020 at det ble meldt ut at Bemcentinib kom med i det statlige ACCORD-programmet omkring Covid-19, under "Department of Health and Social Care (DHSC)" og "UK Research and Innovation (UKRI)"

Det er snart 10 måneder siden, og fremdeles er Bemcentinib altså med i et statlig UK-program omkring Covid-19. Den siste nyheten omkring dette kom jo i slutten av september 2020:
ACCORD CLINICAL STUDY ASSESSING BEMCENTINIB IN COVID-19 PATIENTS TO RECOMMENCE IN UK

Bergen, Norway, 28 September 2020 - BerGenBio ASA (OSE:BGBIO), a clinical-stage
biopharmaceutical company developing novel, selective AXL kinase inhibitors for
unmet medical need, notes that following a rise in the number of COVID-19 cases
in the UK, UK Research and Innovation (UKRI) has decided to reinstate funding
for the COVID-19 ACCORD clinical study in which BerGenBio's bemcentinib is the
lead drug candidate to be tested.

Kanskje er jeg bare naiv/uvitende, men jeg har altså veldig vanskelig for å forstå at Bemcentinib fremdeles - etter 10 måneder - er en del av et statlig UK-program hvis denne medisinen ikke har vist en positiv effekt mot Covid-19.

Derfor tror jeg på at det kommer positive nyheter fra UK (og India/Syd-Afrika) om ikke veldig lenge.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.