Shipping

B34
23.01.2021 kl 01:02 5012

Hei.
Følger ulike tråder i på forumet i de aksjene jeg innehar eller følger av interesse. Har blant annet aksjer i HUNT. Takknemlig for gode diskusjoner om HUNT fra både ks1977, Longsitinbulk m.fl. Deltar sjelden med innlegg, men liker å tilegne meg kunnskap gjennom ulike synspunkter. I ett tilfelle følte jeg behov for å legge et innlegg, det var etter en «ørkesløs vandring» over uker på forumet hvor det ble hevdet at Arne Fredly hadde kjøpt en VLCC privat, og hvor flere på forumet hevdet at denne skulle legges inn i HUNT strukturen (angivelig, ble det hevdet av noen forumdeltakere, for å berike seg selv på øvrige aksjonærens bekostning 😂) Dette var avkreftet av Arne Fredly i et intervju i FA, men føljetongen på forumet fortsatte. La derfor inn et innlegg med link til intervjuet, og spekulasjonen på forumet stoppet.

Har fulgt HUNT en stund, liker set-uppet og den initielle strategien. Flinke folk som i utgangspunktet hadde en strålende strategi for investeringsselskapet Hunter gjennom investering i 7 VLCCer, men som i likhet med de fleste andre ble overrasket av en sort svane, COVID-19. Gjennom denne pandemien er det min oppfatning at selskapet, forholdene tatt i betraktning, utøver kvalitativt svært god corporate governance. Bunnsolid aksje, hvor inntjeningen synes godt sikret og bra timet mot utløp av TCer. Har investert i aksjer noen år, og har erfart at det sjelden lar seg gjøre å treffe hverken topp eller bunn. Erfaringene har imidlertid lært meg at når markedet ser som verst ut er det tid for å ta en posisjon, som Hannisdal så presist tok til ordet for i sin siste analyse. Aksjemarkedet ligger i forkant, og min oppfatning er at det svake tankmarkedet allerede er priset inn.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.