Handel

Brunello
23.01.2021 kl 09:16 6066

Ja. Jeg har kjøp på 17-18 og selg på 21-22. Det avspeiler det jeg mener er en fair pris mht inntjening og muligheter fremover. Selvsagt min subjektive vurdering. Det kommer vel en korreksjon etterhvert som også kan presse prisen ned, jeg tør ikke å være fullt eksponert i aksjer nå.

Når det gjelder aktiviteten, så var det en kort og sinnsvakt hektisk periode rett over nyttår. Enkelte av butikkene hadde lørdag for en uke siden nesten dobling av budsjett, men det avslørte også en del svakheter innen smittevern, noe som gjorde meg skeptisk. Men så roet det seg veldig, når snøen forsvant. Antar at januar allikevel kan bli ok, men ikke fantastisk. Folk har handlet fra seg for en stund, januarøkonomien er dårlig for de fleste og nå kommer nedstengning av flere av de største butikkene.

I tillegg kommer det faktum at de sliter litt med håndteringen av netthandelen. Jeg bestilte ski og bindinger for to uker siden. Skiene kom forrige dagen, bindingene har jeg ennå ikke sett noe til. Begge deler skulle vært på lager. Blir litt skeptisk av sånt, men de er jo i en meget spesiell situasjon om dagen.

Alt i alt er jeg positiv, og ser på xxl som en god plassering for mitt private lille pensjonsfond. Så jeg skal nok inn igjen, om kursen kommer ned på det jeg mener er fornuftig.

En helt subjektiv vurdering som andre helt sikkert er uenig i. Men xxl er nok ikke stedet for de raske gevinstene fremover.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.