IKT og Tech

tunktee
23.01.2021 kl 13:35 10492

Nå går det vist nok helt ad undas igjen, og mange av dere som bor på Østlandet må drikke kaffe uten avec.
Så snakkes det om at viruset muligens har mutert så mye at vaksinene ikke vil funke...
Kan det bli langt verre enn noe vi opplevde i 2020 med hensyn til nedstengninger og sånt?

Som jeg har nevnt her før, tror jeg på et svært alvorlig etterspill fra tiden vi har vært gjennom, med internasjonal resesjon, børskrakk, og muligens en kollaps av dollarens verdi med tilhørende høy inflasjon i statene.
Jeg har posisjonert meg for at dette kan skje når som helst nå, og tror at hendelsene vil begynne å utfolde seg senest i løpet av året eller 1. kvartal 2022.

Syns det er betryggende at Strongpoint enn så lenge er priset som et verdiselskap og ikke et vekstselskap. Selvfølgelig har mange ønsket at dette endret seg i tiden som har gått, men hvis så hadde vært tilfelle syns jeg avgjørelsen om å bli sittende med hele posten ville vært vanskelig nå.

Så kalte growth investors bør etter mitt syn være på vakt nå.
Vekstselskapene som gikk 200, 400 og 800% i 2020 er priset nettopp på det; forventninger!
Dersom vi får et krakk er det opplagt hvor pengene rømmer fra først, ikke minst vil de som har store gevinster sikre disse i første omgang.
Verdiselskapene derimot har som regel en mer begrenset nedside.

Men det leder jo til spørsmålet om hvilke verdiselskaper som blir hardt rammet, og hvilke som blir mindre rammet, av en resesjon.
Og ikke minst om det er noen selskaper som ikke vil bli rammet, eller eventuelt kan dra nytte av situasjonen vi står oppe i.
Det finnes alltid noen krigsprofitører ;)

Jeg tror Strongpoint er et av relativt få selskap som vil klare seg bra dersom det jeg har beskrevet inntreffer.
Det betyr naturligvis ikke at selve kursen ikke kan få seg en smell, men jeg tør ikke og vil ikke redusere beholdningen.
Det er fult mulig at smellet kommer først til høsten, og i mellomtiden kan Strongpoint ha levert så gode tall (og eventuelt nyheter/ordrer), at kursen i mellomtiden har steget 50%. Uten at denne stigningen er basert på «growth investment»

Håper noen har lyst til å dele sine synspunkt, kjør debatt!
Det ligger i mennesket natur å være positiv, og jeg har forståelse for at de fleste ikke ønsker å være enig med meg.

——

Jeg har foresten også posisjonert meg bedre for nedstengningen denne gangen.
Ble lei av selvklippet nazisveis i fjor vår, og har nå gått for hippilooken i stedet med langt ustelt hår.
Trenger verken frisør eller hårklipper, og så ser man mye snillere ut heheheh 😳😳😳
Redigert 23.01.2021 kl 14:08

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.