Grønne aksjer

midtikøajohnny
23.01.2021 kl 16:23 12945

"Jeg er usikker hva som skjer med HPUR i uken som kommer. Den lille kontrakten de fikk kunne de heller ha tiet om; det har motsatt effekt på meg.... Om jeg er inn i Purus restauranten så forventer jeg en 7 retters middag, og ikke en smaksprøve...."

Her bommer du etter min mening ikke bare på blinken, men på hele skiva, for du mener vel ikke på alvor at hydrogen innen transportsektoren er en etablert industri hvor du forventer svære serieleveranser fra dag 1???

Dette er en fantastisk pionerkontrakt for Hexagon Purus med Nord-Amerikas desidert største bussprodusent! For hva skjer hvis utviklingen av denne hydrogenbaserte bussmodellen blir vellykket og New Flyer går for storstilt masseproduksjon?

Det er dette som er poenget på nåværende tidspunkt så det er nettopp slike kontrakter vi p.t. bør se etter og juble for når de tikker inn, for det er i neste omgang de store seriekontraktene kommer. Man får nok ytterst sjelden i det hele tatt spille i de påfølgende, stadig mer lukrative omgangenene innen dette gamet hvis man ikke er med i første, for å si det på en litt annen måte. Dette er altså på toppen av det hele en kontrakt med en gigant innen transportindustrien. Hexagon Purus er i posisjon til å sope inn massevis av kontrakter. Er helt enig med Carnegie analytiker Mikkel Nyholt-Smedseng i at Hexagon Purus er det beste ESG vekstcaset man får kjøpt på norsk børs.

January 22, 2021 10:00 ET | Source:

Hexagon Purus Holding AS
Hexagon Purus has entered into an agreement with North America’s largest mass mobility solutions provider, New Flyer of America Inc. and New Flyer Canada ULC (collectively “New Flyer”) for the supply of high-pressure hydrogen tanks. These tanks are destined for New Flyer’s groundbreaking zero-emission Xcelsior CHARGE H2™ hydrogen fuel cell electric transit buses in 2021. Total contract value is approximately USD 900,000 (approximately NOK 7.7 million).

https://www.globenewswire.com/news-release/2021/01/22/2162940/0/en/Hexagon-Purus-selected-by-New-Flyer-as-partner-for-hydrogen-bus-market-in-North-America.html

NFI Group Inc., previously New Flyer Industries Inc., is a manufacturer of transit buses and motorcoaches, based in Winnipeg, Manitoba, Canada. The company is the largest bus manufacturer in North America, with a 43% market share of all heavy-duty transit buses and a 45% market share of all motorcoaches produced in 2018. The company employs 9,300 across 50 facilities in the United States and Canada.

https://en.wikipedia.org/wiki/NFI_Group
Redigert 23.01.2021 kl 17:40

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.