Farma

Bogstavdansker
23.01.2021 kl 21:47 2522

@bj111: Enig, Holter er en dygtig og nøgtern mand. Men jeg forventer stadig en mindre konservativ guidance for 2021. Det betyder naturligvis ikke, at de skal love mere, end de kan holde. Men hvis de forventer 25% vækst, så forventer jeg, at de siger i Outlook, at de forventer 25% vækst. Jeg forventer, at de begynder at sætte tal på. Indtil videre har det være vage fomuleringer som "expect growth to continue through organic and inorganic..." og "drive the company to profitability" etc. etc. Jeg mindes ikke noget sted, at de rent faktisk har guidet 25% vækst i deres eksplicit i deres kvartalsrapporters outlook. Det står i hvert fald ikke nogle steder, jeg kan finde på tekst. Når jeg siger mere "aggressiv" guidance, så er det, at Holter skal turde putte tal på - også i regnskaberne. Det tror jeg også, at han gør :)

Børsnoterede selskaber bør give et konkret bud på fremtiden - i tal. Om ikke et præcist tal, så indenfor et interval. Det er den bedste forudsætning, man kan give investorerne til at regne sig frem til, om det er en aktie, de også vil sidde i på lang sigt.
Redigert 23.01.2021 kl 21:58

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.