Sport og spill

Hammers
23.01.2021 kl 21:49 4213

West Ham og cup mot mindre lag er noe den engelske pressen elsker å følge.
Ja, for "Gamle Hammers" har en notorisk evne til å tråkke på bananskall i slike oppgjør - for deretter å fyke rett ut.

Personlig glemmer jeg aldri da vi røk 3-0 for "amatørene" fra Mansfield i 5.runde i 1969....året etter at jeg selv hadde fått sansen.
Den gang var jeg overbevist om at det måtte være feil med resultatservicen til BBC World service, men den gang ei.....!

Hadde vunnet World Cup med Moore - Hurst og Peters 3 år tidligere. Stilte med fullt lag (cup betydde noe den gang), men likevel utspilt.
https://www.mansfieldtown.net/news/2019/february/mansfield-town-3-0-west-ham-50-years-on/

I hvert fall etter 90 sekunder av kampen - for da ledet vi allerede 1-0. Det ble både 2 og 3 og 4-0 før dommeren blåste av.
https://www.whufc.com/news/articles/2021/january/24-january/extended-highlights-west-ham-united-4-0-doncaster-rovers

Da hadde vi satt innpå 3 unggutter hvorav 2 fikk sin debut - og Afoyalan satte inn en fin retur fra keeper.
Total dominans, med flikker, hælpasninger og lekre gjennomspill i hele kampen.
Som en treningsøkt på en sandstrand en varm sommerdag.
Doncaster hadde riktignok et flott skudd i tverrliggeren helt mot slutten, men det var i grunnen det hele.

Vi har nå 7 kamper på rad uten tap - hvorav de 5 siste er vunnet (3 i ligaen + 2 cupkamper).
5. runde blir enten borte mot MU eller Liverpool - noe som avgjøres i morgen.

Det blir selvsagt tøft, men vi hadde Liverpool i knestående da vi møtte dem på Anfield i oktober.
Helt til Saha kastet seg i bakken og fikk en teatralsk straffe. Så klarte de å snu skuta.

Vi hadde MU i samme knestående posisjon på London Stadium i desember. Helt til Pogba satt et flott skudd i nettet - og det snudde.
Problemet med målet var at ballen hadde vært ca 1 meter utenfor sidelinja før Pogbas skudd (jeg har et bilde på dette).
VAR følger ikke sidelinja - og linjemannen var mer opptatt av offside enn en ball som skrudde ut og inn på banen - høyt over hans hode.

Vinneren av runde 5 kan med litt hell i trekningen av 6. runde komme langt i årets FA Cup.
Bare i dette oppgjøret forsvinner 2 stk av trioen; WHU - MU - LIVERPOOL - og de beste forsvinner i rask rekkefølge.

Til og med Manchester C holdt på å ryke borte mot Cheltenham i Lge 2 i kveld. Fikk 3 mål helt på tampen og berget med det æren.
Guardiola var SVÆRT stresset på linja før dette skjedde.

Hilsen Hammers
Redigert 24.01.2021 kl 13:52

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.