Olje og energi

Telebusk
23.01.2021 kl 22:17 3667

Nå er det vel slik at Q4 vil bli første rapporten vi får etter restruktureringen. Hvis jeg har forstått caset er det ikke bare tale om reduksjon av gjelden på 10 mrd og avdragsfrihet på 3 år, men også skroting/salg av en del eldre skip. Har videre tatt en titt på flåten til Solstad og inntrykket mitt er at større deler av flåten har vært i oppdrag enn i Q3. Korriger meg gjerne, men er ikke de fleste av de større og dyrere skipene til Solstad i oppdrag nå? Når det gjelder PSV er vel disse billigere i opplag? Og Solstad rapporterer vel ikke heller ikke kortere kontrakter angående disse? AHTS lagger litt ser jeg, men kostnadene til vedlikehold av de større skipene har vel blitt redusert? På denne bakgrunn er det vel nærliggende at Q4 rapporten 25.02.2021 vil bli hyggelig lesning.

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.