Olje og energi

Stockdance
23.01.2021 kl 22:52 2981

Jeg har ikke helt klart å slippe en "Company Note" det ble linket til for noen uker tilbake. Da denne er datert 08.06.2018 er jeg usikker på hvilke betingelser som var gjeldende ved oppkjøpet. Noe av det jeg finner interessant i denne rapporten er følgende:

«While Tilapia remains the main focus of management, over and above this it is pursuing other opportunities and has signed the exclusive right to negotiate to acquire two producing fields in a new jurisdiction. It is now completing the due diligence process on these assets»

Ble denne ekslusivitetsretten overført ved oppkjøpet av AAOG, og vet dere hvilke produserende felt som var aktuelle den gang?

Ellers ser jeg at det den gang ble diskutert tilbakebetaling fra fremtidig kontantstrøm, og at det var forventet at AAOGs andel ville øke til 81%.

"Of note is the fact that the PSC terms on Tilapia allow AAOG to claw back drilling costs above its pro rata share from future cash flows. Moreover, the new licence, once ratified, is expected to see SNPC’s stake reduced from 44% to 19%."

https://www.aaog.com/docs/librariesprovider10/archive/research/8-jun-18-aaog-djeno-unchained.pdf

Rapportér innlegg

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.
E-postadressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.